جلسه با مدیرعامل علی بابا

جلسه با مدیرعامل علی بابا

جلسه با مدیرعامل علی بابا

از اهداف اصلی دفتر مطالعات راهبردی رونق تولید، بررسی علمی و تخصصی حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌باشد؛ ازاین‌رو اهمیت بررسی استارتاپ ها و نقش فعال آن‌ها در حوزه‌های اقتصادی بسیار مهم است.

در ابتدای این برنامه مجمع عمومی دفتر مطالعات راهبردی رونق‌تولید از قسمت‌های مختلف این مجموعه بازدید کردند سپس در جلسه‌ای با مدیرعامل علی بابا، جناب دکتر طباطبایی به معرفی مجموعه و مروری بر تجربه رگولاتوری دولت در مواجهه با این شرکت پرداختند

مسعود طباطبایی، مدیر عامل شرکت علی‌بابا:

قوانین و موانع شرکت‌های استارتاپی

– به دلیل خلأ قانونی، برای یک شرکت از سمت هر ارگانی تقاضای مجوز می شود و در صورت نبود هر یک از این مجوزها کار می‌تواند متوقف شود؛ مانند توقف فعالیت سایت جاباما، از جمله سایت‌های محل یابی برای اسکان؛ توقف یا اخلال در پیشرفت کارهای اقتصادی، زمان و عرصه تولید را از تولیدکننده می‌گیرد و چه‌بسا این ضررها جبران پذیر نباشند.

کسب‌وکارهای اینترنتی، مبهم یا شفاف؟

-عده‌ای در ابتدای کار، فروش و کسب‌وکار اینترنتی را مبهم و غیرشفاف دانستند، اما این درصورتی است که با حکم قضایی اطلاعات خریدار به صورت کامل قابل بررسی می‌باشد. یعنی این نوع کسب و کارها از جنبه قضایی هم بسیار مفید هستند.

تاثیر منفی سازوکارهای مالی بر شرکت های استارتاپی

-در صورت بروز هرگونه مشکل، بخصوص مشکلات مالی، مدیرعامل باید حضور پیدا کند و این درصورتی است که قانون حتی بیان می‌کند که وکیل و یا جانشین هم می توانند در این‌گونه مسائل حضور پیدا کنند و یا این‌که به دلیل برخی حسابرسی‌های مالی کوچک، حساب‌های بزرگ هم مسدود می‌شود و اجماع این مشکلات، باعث ضرر غیرمستقیم به شرکت می‌شوند.

اهمیت گردشگری

-متأسفانه در کشور ما به صنعت گردشگری به جای جانشین صنعت نفت نگاه نمی‌شود. یکی از موارد پیشبرد این حوزه، بروزرسانی صنایع دستی و صنایع کهن می باشد . مثلا بجای این‌که به گردشگر صنایع دستی را به صورت مستقیم بفروشیم، او را در فرآیند درست کردن صنایع دستی مشارکت دهیم؛ که این خود بسیار سود ده تر از فروش به صورت مستقیم می باشد.

نخستین موانع شرکتهای استارتاپی

– مشکل بزرگی که در ابتدای هر کاری بخصوص برای شرکت‌های اینترنتی وجود دارد، این است که از سمت برخی کارگزاران غیرقانونی و کلاهبرداری خوانده می شوند و خود این امر باعث می شود شرکت چندین سال تلاش کند که این عناوین منفی را از چهره خود پاک کند پس نیاز به حمایت های قانونی، لازمه شروع و حمایت از شرکت‌های استارتاپی است.

بازتاب

دسته بندی مطالب


آخرین مطالب


مراسم جشن امضای محصولات دفتر مطالعات رونق تولید
مراسم جشن امضای محصولات دفتر مطالعات رونق تولید
کتاب راهبردهای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان
کتاب راهبردهای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان
کتاب اقتصاد روسیه
کتاب اقتصاد روسیه
تامین‌مالی زنجیره‌ای
تامین‌مالی زنجیره‌ای
گزارش عملکرد یکساله
گزارش عملکرد یکساله
چرا و چگونگی حمایت از تولید: امیر سیاح
چرا و چگونگی حمایت از تولید: امیر سیاح

برچسب ها