بازدید از مرکز دائم صادرات و سرمایه گذاری ایران

بازدید از مرکز دائم صادرات و سرمایه گذاری ایران

بازدید از مرکز دائم صادرات و سرمایه گذاری ایران

در ابتدای این بازدید، در جلسه اعضای دفتر با دکتر شیرمحمدی فرد، رئیس مرکز دائم صادرات و سرمایه گذاری ایران، به تشریح ظرفیت ها و فعالیت های دفتر مطالعات رونق تولید پرداخته شد.

آقای علی جوان، مسئول کمیته اقتصاد دانش بنیان دفتر مطالعات رونق تولید،ضمن تشریح اهداف و رزومه این دفتر در یکسال گذشته به موضوع اهمیت مطالعه و پژوهش در حوزه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و ضمن تاکید بر اینکه کشور در بُعد تولید این محصولات باید توانمند گردد اضافه کرد که باتوجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر تمرکز بر روی سیاست اقتصاد مقاومتی و درونزایی و برونگرایی این اقتصاد، بُعد صادرات را مصداق برونزایی این سیاست برشمرد. وی با اشاره به اینکه اصولاً فناوری ها به دو دسته سخت و نرم تقسیم می شوند از ظرفیت کشور در تولید محصولات فرهنگی و خلاق و همچنین فناوری های نرم دیگر نظیر فناوری نرم صادرات و سرمایه گذاری اشاره کرد و از عملکرد مرکز دائم صادرات و سرمایه گذاری در این راستا جویا شد.

دکتر شیرمحمدی فرد، ریاست مرکز با اشاره به هدف تاسیس این مرکز که خود نمونه ای از یک شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری نرم صادرات می باشد اضافه کرد:کشور ما در حوزه تعریف از فناوری نرم، به یک دید کلی و جامع نرسیده است. موضوعاتی همچون صادرات، سرمایه گذاری و تامین مالی به روش های نوین همچون روش ppp از جمله مواردی است که در سطوح مختلف کشور باید به آن توجه شود. در این مرکز قریب به 70 درصد از محصولات که برای بازاریابی در کشور های همسایه پذیرش شده اند، جزو محصولات دانش بنیان (اعم از صنایع خبلاق و غیر خلاق) هستند.

سطح بلوغ شرکت های ایرانی در حوزه صادرات محصول اندک است. موضوع مطالعه بازار از موضوعات مهمی است که بعنوان یک حرفه تخصصی در این مرکز دنبال می شود.

این مرکز ضمن پذیرش شرکت های توانمند و غالباً دانش بنیان، سعی دارد با استفاده از دانش صادراتی خود بخصوص در حوزه مذاکرات و عقد قرارداد های تجاری و مطالعه بازار هدف، گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بُعد برونگرایی برداشته و با ورود به بازار های کشور های همسایه، این ظرفیت 1700میلیارد دلاری را برای جمهوری اسلامی ایران فعال تر کند.

دکتر شیرمحمدی فرد، ضمن استقبال از دغدغه اعضای دفتر مطالعات رونق تولید، نسبت به همکاری هایی در حوزه ترویج ادبیات صادرات و تجارت و همچنین سایر تعاملات بین دانشگاه و این مرکز ابراز تمایل کرده و از همکاری این مرکز با دفتر مطالعات رونق تولید استقبال کردند.

 

در پایان، اعضای دفتر، از اتاق نمایش محصولات(Show Room) صادراتی این مرکز بازدید کردند.

بازتاب

دسته بندی مطالب


آخرین مطالب


مراسم جشن امضای محصولات دفتر مطالعات رونق تولید
مراسم جشن امضای محصولات دفتر مطالعات رونق تولید
کتاب راهبردهای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان
کتاب راهبردهای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان
کتاب اقتصاد روسیه
کتاب اقتصاد روسیه
تامین‌مالی زنجیره‌ای
تامین‌مالی زنجیره‌ای
گزارش عملکرد یکساله
گزارش عملکرد یکساله
چرا و چگونگی حمایت از تولید: امیر سیاح
چرا و چگونگی حمایت از تولید: امیر سیاح

برچسب ها